Sunday 11 March 2012

Aku

Mungkin aku degil, tapi aku degil bersebab. Aku tak kasar, aku tak agresif, aku tak selembut perempuan lain, tapi hati aku selembut sutera. Sekali tersentuh, kalau pecah retak seribu. Aku selalu ada pendapat sendiri, susah nak dengar cakap orang. Ego kah aku? Salah ke untuk ada sedikit ego dalam diri? Aku suka bersendiri, bukan sebab aku kera sumbang, bukan juga sebab tiada sahabat. Tapi sebab aku penat dengan tipu helah manusia bertopeng lima. Aku takut dengan orang yang baik sangat, sebab aku pernah ada sejarah dengan spesies bertalam ini. Aku lebih suka bersendirian di sudut pusat sumber berteman kan muzik, si peneman setia, sambil menghadap nota nota biology. Sesekejap menjeling handphone, mana tahu si dia rindu Sehari tak rindu tak sah. Even baru jumpa, naik bilik terus teringat. Rasa tak nak lepas. Mungkin angau. Harap selamanya macam ni lah. Tak pernah berubah. Bahagia je hati ini bila tahu ada dia yang selalu memerhati. Doakan hubungan ini sampai ke jinjang pelamin. Amin. Semoga kau kelak menjadi sebahagian dari aku.

No comments:

Post a Comment