Friday 23 November 2012

Kata aku

Kata orang,

"Jangan terlalu cinta kelak nanti memakan diri"

Maaf, kata aku,

Sekali aku cinta, selagi cinta tu setia, sampai mati aku cinta. Biar tidak sempurna di mata yang lain asal cukup sempurna di mata aku. Dicintai dan disayangi adalah anugerah terindah yang Tuhan berikan padaku. Andai Tuhan memberikan kesempatan untuk aku hidup lebih lama, biar lah aku laluinya dengan dia.

Mungkin ada yang mengata di belakang,

"Ala, time tengah hangat bercinta memang macam tu. Duk sayang sana sayang sini, entah jadi entah tidak"

Maaf sekali lagi, 

Hati ini hati aku. Aku sorang yang rasa. Biar aku cuba pertahankan sehabisnya, walau akhir nanti semuanya mungkin hilang. Walau akhirnya mungkin sia sia, aku tetap akan berjuang hingga saat terakhir hingga sudah betul tiada harapan. Sekurangnya takkan ada rasa sesal kelak sebab aku dah cuba sehabis baik.

ps : Orang yang duk kutuk pasangan bercinta tu kalau dia yang bercinta mesti lagi meroyan kan?       

1 comment: